snotteraar

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: snotteraar

Bericht door Erika »

Phil Barnes heeft een geweldig boek geschreven, staat nog op verlanglijstje .
Afbeelding
http://www.philbarnesenameller.co.uk/
of zn facebook is ook nog interessant. Helaas is deze meester een aantal jaar geleden overleden .

Afbeelding
Dit is ook mooi boek met ook stap voor stappen
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

Re: snotteraar

Bericht door Herman »

Hay Erika
Zoals ik al schreef ,toen zo'n 20 jaar geleden begon met emailleren , lessen nam , boeken aanschafte en aangesloten was bij die vereniging van emailleurs ; toen liep ik tegen vragen op waarop niemand antwoord had .
Dat ik deze techniek toen gekozen heb als hobby komt waarschijnlijk door het feit dat ik ooit het vak Poedertechnologie gestudeerd heb ; maar het los laten is nooit een probleem voor mij geworden ik ben gewoon met het
verwerken van edelstenen een andere weg ingeslagen .
Ik heb vele jaren later gehoord dat in de buurt van de stad Limoge in Frankrijk , waar emaille poeders gefabriceerd worden wel les wordt gegeven in oa. vensteremaille , maar dat kwam te laat voor mij .
Gr herman
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
Gebruikersavatar
Kom net kijken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: dinsdag 12-02-2019, 12:04
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Zwolle

Re: snotteraar

Bericht door Kom net kijken »

Ik heb hier een boekje getiteld “Te oud voor wat?!” Met mensen van 80 en 90 die nog een nieuwe hobby beginnen en het prachtig doen, dus dan vraag ik met een vriendelijke glimlach: “te laat voor wat?” Het bloed kruipt toch wel waar het niet gaan kan. Gewoon DOEN! :thumbsup: :applaus: \:D/ ;)^
Plaats reactie