Bloedkoraal lijmen?

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Plaats reactie
Marsjo
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 27-10-2020, 12:49
Ervaring: Overig

Bloedkoraal lijmen?

Bericht door Marsjo »

Hallo allemaal,


Ik heb een gisteren zetkastje gemaakt van gerecycled 14 karaat goud en was begonnen met hard soldeer en heb heel suf, bij het solderen van de achterkant, zacht soldeer gebruikt. Maar ik moet er nog wel een bevestigingsoog op solderen. Kan iemand iets zeggen of ik dit alsnog met zachtsoldeer kan doen zonder dramatische afloop?
Door bijvoorbeeld het kastje deels onder een laagje water te houden?

De steen die erin komt is een hartje van bloedkoraal. Ik ga de kast er overheen wrijven maar wil voor alle zekerheid ook wat lijm gebruiken aan de achterkant. Welke lijm is hiervoor geschikt?

Alvast dank voor een reactie!

Groet, Marjolijn
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 391
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Bloedkoraal lijmen?

Bericht door Sinterklaas »

Je kan goud plaatselijk solderen. Als je het oogje zo ver mogelijk bij de naad van de kast plaatst. Dan heb je minder kans dat het weer gaat vloeien. Je kan ook antivloei op de naad doen. Of met extra zacht (geel)goudsoldeer solderen. Onderwater kan of met koelpasta. Of een kruispincet klemmen bij de naad. Die zuigt dan de warmte weg. Ik zou het eerlijk gezegd zelf gewoon proberen zonder alle poespas.

Voor lijm: 2-componentenlijm.
Marsjo
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 27-10-2020, 12:49
Ervaring: Overig

Re: Bloedkoraal lijmen?

Bericht door Marsjo »

Sinterklaas schreef:Je kan goud plaatselijk solderen. Als je het oogje zo ver mogelijk bij de naad van de kast plaatst. Dan heb je minder kans dat het weer gaat vloeien. Je kan ook antivloei op de naad doen. Of met extra zacht (geel)goudsoldeer solderen. Onderwater kan of met koelpasta. Of een kruispincet klemmen bij de naad. Die zuigt dan de warmte weg. Ik zou het eerlijk gezegd zelf gewoon proberen zonder alle poespas.

Voor lijm: 2-componentenlijm.
Dank voor je reactie, dat geeft de burger weer moed :)
Plaats reactie