zilverbuis

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Gebruikersavatar
poing
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 124
Lid geworden op: donderdag 11-01-2007, 21:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Izegem-Belgi

Bericht door poing »

Ik zou even pb-en naar lapidee :D Hij geeft aan dat hij het moeiteloos voor elkaar krijgt, dus misschien helpt hij jullie snel :D
I used to have an open mind, but my brains kept falling out.
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

ehhh niet moeiteloos maar wel te doen.

Het is veel en lastig werk maar haalbaar.

Ruud
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Dat is toch niet te vergelijken qua prijs dan met die van 0,5 wand dikte. Die van Ruud zal dan wel duurder zijn mag ik aan nemen.


Gr Freddy
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Kopie van een PB. Omdat ik het de rest van de forum leden niet wil onthouden. ;

Natuurlijk is het te doen de buis te maken. Anders had ik het niet gepost.

Vraag is hoe lang? En dan bedoel ik hoeveel verwacht je totaal? halve meter, 1 meter, 5 meter. Alles kan.

Ik bedoel hiermee als ik een 15 mm buis giet met kern 3.4 mm oid. van 20 cm komt daar een meter of 5 uit met bijna evenveel werk als dat ik een stukje maak van 50 cm met een 5 mm buiten diameter gieten en trekken tot 4 mm. Daarbij giet een 5 mm buitendiameter een stuk lastiger dan een 15 mm buiten diameter, daar tegenover staat weer dat een 15 mm buitendiameter veel lastiger te walsen en te trekken is.

Naarmate ik meer maak wordt de prijs dus lager. Omdat er relatief minder werk in zit per cm.
De prijs zal vergelijkbaar zijn met de prijs van bijou, alleen heb je de keus je gehalte vrij aan te passen aan je doel.
Een wat hoger gehalte dan ,925 lijkt me prettig omdat het minder aanslaat en een wat hogere smelttemperatuur heeft. Tot ,975 is het goed verwerkbaar, Daarboven vermoed ik dat je last krijgt van het ontstaan van ongewenste gasblazen in je glasmateriaal.

Groet Ruud ;


Tijd en afname wens calculeren is bijzonder lastig als je niet weet hoe de behoefte ligt. Je wilt niet te duur zijn maar ook niet voor noppes werken..
Voor iedere behandeling staat een bepaalde tijd die relatief afneemt naarmate de de hoeveelheid toeneemt. Of ik nu 10 gram of 1 kilo in de gloei oven gooi maakt niet, uit de tijd is het zelfde.

?lles kan, maar is het relatief haalbaar/winstgevend? Want dat is wederzijds het doel natuurlijk!

Ruud
Gebruikersavatar
Constance Geeve
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 628
Lid geworden op: vrijdag 11-01-2008, 10:17
Ervaring: Overig
Woonplaats: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Constance Geeve »

Is het misschien een idee om bijou te vragen of ze het kunnen leveren? Als er meer vraag naar is lijkt het me voor hun geen probleem. Als jullie met z'n drieen het verzoek neerleggen........ Het moet te krijgen zijn als de merk kralen er ook mee gemaakt worden, toch?
"Some people laugh because we're different... We laugh because they're all the same..... "
caprice
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 36
Lid geworden op: donderdag 05-06-2008, 14:16
Ervaring: Professioneel sieraadontwerper
Woonplaats: Schoonoord
Contacteer:

Bericht door caprice »

0,5 mm is echt te dik voor het linen van kralen ik gebruik zelf een wanddikte van 0,3 mm.
Ik kan wel zeggen waar je het kunt kopen maar helaas dat mag ik hier niet meer doen :-#

groetjes,
Manda
Gebruikersavatar
Zilvermaan
Beheerder
Beheerder
Berichten: 958
Lid geworden op: zondag 17-09-2006, 13:02
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Zilvermaan »

caprice schreef: Ik kan wel zeggen waar je het kunt kopen maar helaas dat mag ik hier niet meer doen :-#
Blijft lastig he, die interpretatie van de forum regels :-k . Als er specifiek naar gevraagd wordt door anderen, dan mag je hier best een keer roepen dat jij dat zelf verkoopt. Het gaat erom dat je er geen reclamespot van maakt, dat het onderwerp niet je eigen initiatief is en/of te pas en te onpas over je eigen site/aanbod/artikelen/etc begint.
Gebruikersavatar
poing
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 124
Lid geworden op: donderdag 11-01-2007, 21:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Izegem-Belgi

Bericht door poing »

@Lapidee: om kralen te linen moeten ze niet verhit worden. De kernen worden erin geslaan. Daar moet dus geen rekening mee gehouden worden.

hier kan je zien hoe het werkt: http://www.youtube.com/user/RioGrande19 ... aNxK4UPMIM
I used to have an open mind, but my brains kept falling out.
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Op die manier dus, okee, nu snap ik het.

Dan is naadloos idd een must.

Zoals ik al zei, lijkt me geen probleem.
Maar kan me vergissen natuurlijk.

Groet Ruud

Nu speel ik al een tijd met het idee holle creolen te gaan maken in diverse uitvoeringen vandaar dat ik buis maken geen probleem vind.
Gebruikersavatar
Liana
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11-08-2009, 19:37
Ervaring: Geen ervaring

Bericht door Liana »

Ik heb het uitgeprobeerd zonder te verwarmen, maar omdat ik nog niet zoveel ervaring heb, scheurde ze toch een beetje in. Dus toch beter wel verhitten. Met een beadliner pers je ze er meer in als slaan. :) Kijk deze heb ik.

Afbeelding

Heb trouwens op www van Caprice gekeken. :lol:
Was toch ook weer de verkeerde maat, verkeerd begrepen. Wat ik vraag is gewoon geen standaard maat. :-k
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

maar die waar haalt die vriendin van je het dan!? Kan zij je niet helpen?


Van caprice is te groot, 4,4 binnendiameter.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Liana
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11-08-2009, 19:37
Ervaring: Geen ervaring

Bericht door Liana »

Je kunt ze wel in Amerika krijgen blijkbaar, maar daar heb ik heb geen zin in om dat te doen. :?
caprice
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 36
Lid geworden op: donderdag 05-06-2008, 14:16
Ervaring: Professioneel sieraadontwerper
Woonplaats: Schoonoord
Contacteer:

Bericht door caprice »

Vind je het zo erg dat het iets groter is?
Ik verkoop die van mij ook voor om de trollbeads armbanden net als dat daar soms ook wel bedels van pandora omgaan.
Gebruikersavatar
Liana
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11-08-2009, 19:37
Ervaring: Geen ervaring

Bericht door Liana »

Ja, erg h?. :lol: :lol: :lol: Ik heb nu eenmaal een doelgroep van vrouwen die mijn bedels wel willen kopen mits de binnenmaat kern 4 mm is. :?
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

en zij zien het verschil van 0.4 mm?!

Zijn ze timmerman of goudsmid ofzo.

Als ik hier mensen probeer te laten zien dat er een paar tienden verschil in zitten. hebben ze er zo een moeite mee.



En dat die dames dan nog wel handgemaakte kralen nemen en niet alleen maar Trolbeads.
WAnt die hebben wel weer die zijkantjes, eindstukjes welke je als niet prof bestempeld.
Afbeelding

En waarom niet via dst vriendinnetje dat al die kern in die maat heeft!?
Of gewoon toch via amerika bestellen....
of ruud pb-en en vraqgen naar kosten en dergelijke



Anders toch even leren buis te maken, ook handig voor de toekomst als je deze maat dagelijks nodig hebt en het elke keer zo een heftige toch is om te verkrijgen
Laatst gewijzigd door Erika op vrijdag 12-03-2010, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie