Herman Buitelaar

Verspanende technieken zoals boren, zagen en vijlen
louise
Actief lid
Actief lid
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Berichtdoor louise » woensdag 29-09-2010, 10:03

Het is zeker een draaibank die op maandag gemaakt is :wink:
kunnen ze het electronische gedeelte niet vervangen? heb je dat al gevraagd? en je vangt een beer wel met honing maar niet met azijn hoor! [-X
een mens is nooit te oud om te leren
Erika
Moderator
Moderator
Ervaring: Professioneel goudsmid
Contacteer:

Berichtdoor Erika » woensdag 29-09-2010, 10:18

Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

*U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt kunnen gebruiken, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen. Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Even googlen op rechten en plichten en je wat je mag en kunt eisen en reparatie is dus gewoon heel normaal je kan niet meteen eisen dat iets wordt vernieuwd!
Dat is geen wettelijke bepaling.

Als ik het nu begrijp heb je dus niet laten repareren ?!
Maar hebben ze dat wel aangeboden!?

consuwijzer
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Erika
Moderator
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Erika » vrijdag 01-10-2010, 14:42

Frans tis echt en oprechte vraag omdat ikz elf naar diezelfde draaibank heb gekeken/kijk:

Wat doe je ermee, kwa werk, oftwel heftig werk of een beetje zlver afdraaien

En wat heeft Buitelaar al gedaaan of neit gedaan, behalve je geen nieuwe geven
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
goedsmid
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor goedsmid » dinsdag 30-08-2011, 10:18

ik heb er zelf ook een van buitelaar, en de afwerking van de machine is onder de maat. maar dat weet je van te voren voor die prijzen. als je bespaart op machines kan je problemen verwachten, is het niet bij de kwaliteit van de machine, dan is het wel met de service achteraf.

ik raad dan ook aan om eerder een goede 2e hands schaublin te kopen dan een nieuwe goedkope machine. kost wat meer maar kan soms veel ellende besparen. zeker bij precisie machines als draai-en freesbanken.

om mee te kunnen concurreren tegen de bekende trend "juweliers" is het bijna noodzaak om zulke machines in je werkplaats te hebben, maar een complete werkplaats aanschaffen kan bijna niemand in ??n keer.
frans
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor frans » dinsdag 30-08-2011, 15:29

het is niet dat ik niet begrijp dat voor een prijs als deze het beste van het beste te verwachten is. laat dat duidelijk zijn voor een ieder.
Wat ik beneden maats vond is dat ik telkens van het kastje naar de bekende muur gestuurd werd en uiteindelijkals antwoord kreeg,
meneer we kopen deze met 100 tegelijk in en nu heeft u al 3 x pech met dit apparaat en het is ook nog de 1 naar laatste als u nu een ander type koopt verekenen we het verschil prima vraag ik wat doet u met deze?
Komt ie : oppoetsen en verkopen tuurlijk er is altijd wel een liefhebber.
akkasilver
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Contacteer:

Berichtdoor akkasilver » woensdag 31-08-2011, 16:27

8D))))
In der Beschränkung zeigt sich der Meister
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Contacteer:

Berichtdoor Aspasia » woensdag 31-08-2011, 22:36

Dat is niet normaal, laatst was ik samen met een vriend van mij daar en we hadden zeker voor meer dan 3000 euro aan spullen en we kregen totaal geen korting. Ze moeten zeker het nieuwe gebouw er snel uit hebben. Nee voorlopig niet meer naar Buitelaar. [-X

Gr Freddy
Erika
Moderator
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Erika » donderdag 01-09-2011, 9:27

Ik had voor zo'n guillotine gevraagd, zou zeker 6 weken duren want ze hadden ze niet meer.
Of ze me dan konden mailen zodra ze binenn hadden... niet dus.

Ja nadat ik zelf had gevraagd, n u twijfel ik, is er neit een ander bedrijf met hetzelfdE?

Met ultrasoon kwam ik ook niet ver: die mag je ook maar 5 keer per jaar verwaremn waant anders is het intensief gebruik....
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Overig
Contacteer:

Berichtdoor @tjuh » donderdag 01-09-2011, 10:01

ik stond ook naar die guillotines te kijken, maar kan die niet maar max 1mm dikte plaat aan (of zelfs maar 0,8)? vond ik namelijk erg weinig.

Mijn ultrasoon heb ik via ebay belgie gekocht, helaas is die verkoper van ebay af. Maar goed even zoeken op ebay.be of ebay.de en je hebt een goede voor lage prijs.

Nadeel van de mijne vind ik wel dat ik eraan moet denken weer een knopje in te drukken na gebruik trilstand zodat ie aanblijft. anders springt ie na een minuut uit....
Erika
Moderator
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Erika » donderdag 01-09-2011, 10:53

ikm moet nooit meer zo een goedkope, alleen al elke dag verwarm,en en ze zijn binnen een half jaar stuk.
heb eerste keer nieuw gekregen van ze, maar de tweede keer, nog steeds binnen t jaar, kreeg ik te horen dat de meesten ze maar 5 keer per jaar gebruiken in verwarmde stand
Hij verwarmde niet meer.\

Mn kleine elmaatje er bij gepakt maar weer en stoomapparaatcombi gekocht en dus grotere ultrasoon koud staat er nu naast
Die dure grote komt ooit nog wel
doekoeman
Actief lid
Actief lid
Ervaring: Overig

Berichtdoor doekoeman » donderdag 01-09-2011, 21:24

Aspasia schreef:Dat is niet normaal, laatst was ik samen met een vriend van mij daar en we hadden zeker voor meer dan 3000 euro aan spullen en we kregen totaal geen korting. Ze moeten zeker het nieuwe gebouw er snel uit hebben. Nee voorlopig niet meer naar Buitelaar. [-X

Gr Freddy

Wel mooi pand :-)
Mvg,
D,

Advertentie

Terug naar “Boren, zagen en vijlen”