transfer: welke laserprinter?

Verspanende technieken zoals boren, zagen en vijlen
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Wat een mooi verhaal Dani?l, geweldig.

nee dat bindmiddel in die piepers zal ook best wel effect hebben en als ik de foto's van die graveur zie dan weet hij wel waar hij het over heeft.

Ari
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Ari schreef:
Willem Parel schreef:die me vertelde dat ze ook wel eens een kleeflaagje opbrengen door er met een halve doorgesneden rauwe aardappel over te wrijven en dat op te laten drogen :?
En dat geloof jij ? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

ari
Eigenheimer !!!
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

:lol: :lol: :lol:
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Ari schreef: Ik ga die Samsung wel even openmaken Daniel en laat wel weten of het is gelukt.

ari]
Helaas lukt het me nog niet de Samsung te laten printen met een uitgeschakelde fixeerrol.
Zodra deze wordt uitgeschakeld, blokkeert hij de printopdracht en doet hij niets meer.
Als je de fixeerrol blokkeert na de printopdracht is de fixeerrol nog te warm en fixeert hij alsnog de toner.
Ik ga nog even zoeken op het net, om er achter te komen hoe we deze printer kunnen aanpassen.

ari
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Elisa
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 11
Lid geworden op: vrijdag 03-02-2012, 20:44
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Emmen
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Hoi Willem, ik heb ooit van de Engravers nog een gebruiksaanwijzing liggen om een laserprinter te slopen. Ik zou het ook doen maar heb uiteindelijk een oude laserprinter gekocht en die nooit gesloopt, want is was nog een toppertje. Wie weet heb je wat aan de beschrijving, zie de link PDFje printer slopen deel 1 http://dl.dropbox.com/u/36190208/Transf ... en%201.pdf en
2e pdfje printer slopen http://dl.dropbox.com/u/36190208/Transf ... en%202.pdf .
Succes
Nooit te oud om te leren!
Gebruikersavatar
Elisa
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 11
Lid geworden op: vrijdag 03-02-2012, 20:44
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Emmen
Contacteer:

Bericht door Elisa »

O ja, de vertaling is automatisch geweest, daar moet je maar een beetje creatief mee omgaan.
Nooit te oud om te leren!
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Moet je niet precies de Nederlandse vertaling aanhouden Willem :D
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Dank je Elisa, dit was net wat ik zocht!!!
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Vanochtend mijn Samsung 1640 ontmanteld en de rode aandrukrol ontdaan van zijn "rubber" laag. Dit op advies van Lei die hier gisteren tijdens de workshop van David Ricardo een demonstratie over gaf.
De rode rol is bij mijn type niet de verwarmings rol, maar slechts een aandrukrol. Nadat deze dikke laag met een scalpeermes in zijn geheel was verwijderd, werd de toner inderdaad niet meer gefixeerd, maar de toner werd nog wel weer even mee genomen op de fixeerrol en gaf die nog enige malen af op het papier. Na het geheel nog eens goed nagekeken te hebben blijkt het allemaal simpel op te lossen door de veren te verwijderen die de nu kale aandrukrol nog tegen de fixeerrol drukken. de niet aangedreven kale rol met een paar binddraadjes weggehouden van de fixeerrol en alles werkt perfekt. Even aan de bovenzijde een klep permanent verwijderd en de aandrukrolletjes in verticale stand gezet, zodat het papier er nu onbelemmerd rechtstandig uitkomt, want anders is de kans groot dat het papier alsnog vast loopt omdat het papier er nu een beetje ongeleid uit komt rollen en even een schakelaartje gefixeerd in de aan stand omdat die de boel uitschakelt bij het openen van de (verwijderde) klep
Dus dankzij Lei beschik ik nu over een fantastisch stukje gereedschap wat een perfecte ongefixeerde afdruk kan geven. Bedankt Lei !!!

Afbeelding
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Wow Ari, je hebt het al voor elkaar.
Ik zal mijn printer ook even bekijken maar ik moest vandaag eerst even sociaal doen :mrgreen: .
Straks eerst alles maar even weer op zijn plek zetten want ik heb het gevoel een verhuizing achter de rug te hebben.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
angelloveeinstein
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 34
Lid geworden op: dinsdag 27-07-2010, 8:55
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Leiden
Contacteer:

Bericht door angelloveeinstein »

een leek in dit techniekje hier!

Wat gaan jullie hier sowieso mee doen? Gewoon foto's graveren op metaal of?..........
het wordt altijd weer morgen
angelloveeinstein
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 34
Lid geworden op: dinsdag 27-07-2010, 8:55
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Leiden
Contacteer:

Bericht door angelloveeinstein »

oh, ik zie nu de foto's pas.....
maar wat willen jullie hiermee bereiken dan?
het wordt altijd weer morgen
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Geprinte afbeeldingen zo scherp mogelijk overbrengen op metaal opdat je ze kunt graveren.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Daniel Houwer
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: zaterdag 04-11-2006, 13:32
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Haarlem

Bericht door Daniel Houwer »

Super Ari,
Ik heb net David op schiphol gezet en bij thuiskomst mijn laserprinter bekeken. Ik weet nu ook welke rol ik moet verknallen :mrgreen:
Lijkt me ook handig voor ajour zagen toch?
The best things in life are still made by hand
Gebruikersavatar
Postelwijn
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 74
Lid geworden op: zondag 25-04-2010, 0:33
Ervaring: Overig
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door Postelwijn »

Ari schreef: Na het geheel nog eens goed nagekeken te hebben blijkt het allemaal simpel op te lossen door de veren te verwijderen die de nu kale aandrukrol nog tegen de fixeerrol drukken. de niet aangedreven kale rol met een paar binddraadjes weggehouden van de fixeerrol en alles werkt perfekt. Even aan de bovenzijde een klep permanent verwijderd en de aandrukrolletjes in verticale stand gezet, zodat het papier er nu onbelemmerd rechtstandig uitkomt, want anders is de kans groot dat het papier alsnog vast loopt omdat het papier er nu een beetje ongeleid uit komt rollen en even een schakelaartje gefixeerd in de aan stand omdat die de boel uitschakelt bij het openen van de (verwijderde) klep
Klopt Ari, was ik vergeten te zeggen. De aandrukveertjes heb ik ook verwijderd. Maar jij hebt het apparaat nog wat verder verbeterd zie ik. Bij mij loopt het papier soms ook vast en kan ik het misschien ook beter rechstandig uit de printer laten komen.

Geweldig dat het allemaal zo goed gelukt is.

Groetjes,
Lei
Fingit Premendo
Plaats reactie