Hangmotoren

Verspanende technieken zoals boren, zagen en vijlen
Plaats reactie
Kris1988
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 26-04-2011, 1:50
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Knokke-Heist

Hangmotoren

Bericht door Kris1988 »

Beste mensen,

Ik ben stilletjes aan bezig met materiaal te verzamelen om mijn eigen atelier te beginnen. Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer bij Bijou en het wordt me soms allemaal te veel als ik zie hoeveel verschillende soorten gereedschap en accessoires er zijn. Ben ook vers afgestudeerd dus buiten het materiaal van op school weet ik vrij weinig wat er allemaal op de markt is.

Anyway, kan er me iemand een goede hangboorset (met voetpedaal) aanraden voor te boren, frezen en te polijsten, aub? Ik heb zitten denken tussen een Techdent of die Faro. Kan er me iemand ook advies geven ivm het kiezen van het juiste handstuk. Ze hebben van elk merk weer 100.000 soorten...

Alvast bedankt! :)
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Bericht door Cees »

Hoi Kris is altijd moeilijk wat is goed en wat niet. Wat de een heel goed bevalt kan bij de nader minder goed bevallen. Zelf heb ik een Omec gekocht en die doet het al jaren naar tevredenheid. Beste is om je eerst maar eens bij Bijjou voor te laten lichten, tevens zijn keuzes ook afhankelijk van het beschikbare budget en de wensen voor ander gereedschap. Ik kocht eigenlijk mijn gereedschap meestal pas op het moment dat ik iets voor een te maken sierraad nodig had. Want veel gereedschap is mooi en kan handig zijn, maar het moet zich ook terugverdienen.
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Kris1988
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 26-04-2011, 1:50
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Knokke-Heist

Bericht door Kris1988 »

Wel ik twijfel tussen de Klein van 12.000 tpm 400 Watt Link. en de Faro van 22.000 tpm, 300 Watt

Maar dan heb je die handsets en ik vroeg me af of de handsets van andere merken hierop passen. 200 Euro voor een handstuk van Klein zelf lijkt me behoorlijk veel en ik wil ook de spantangen kunnen verwisselen. Ik ben moeilijk, ik weet het :p
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Hoi Kris, ik heb al meer dan 20 jaar dezelfde Techdent, nooit wat mee gehad en qua onderhoud redelijk vergeten.
Waar je wel op moet letten is het max. toerental, dan vind ik die 12000 wat weinig.
Ik zou minimaal 18000 tot 20000 kiezen.
Ala handstuk staat Badeco zeer goed bekend.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Kris1988
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 26-04-2011, 1:50
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Knokke-Heist

Bericht door Kris1988 »

Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik toch maar ga voor een Techdent, ik ken die van op school en die waren wel prettig om mee te werken.

Ik neem dus aan dat je handstukken van andere merken kunt gebruiken? Morgen zal ik mijn beslissing maken ;-)
Gebruikersavatar
Janna
Actief lid
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: zaterdag 12-04-2008, 13:39
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Leiden
Contacteer:

Bericht door Janna »

Hoi Kris,

Ik heb ook een Techdent, met een Faro handstuk erop uit het vakschoolpakket, dus dat zou ook nog kunnen.
Plaats reactie