Reparatie(prijs-)vraag

Alles rondom reparaties van bestaande werkstukken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Reparatie(prijs-)vraag

Bericht door Willem Parel »

Omdat het zo weinig voorbij komt en er geen reguliere prijs voor te vinden is ben ik nieuwsgierig naar wat de HH reparateurs onder ons hiervoor zouden nemen.
Het is het zij-ornament van een gouden oorijzer, deze lag geheel doormidden, dus het ene deel moest van de kap gedemonteerd worden en na het solderen en polijsten moet het er weer aangeklonken (geklinkt?) worden middels koperen klinken (zaten er ook aan).
Ik heb hem over de gehele breedte op ongeveer 20 plaatsen gesoldeerd, hij moet nog gepolijst worden maar zo hebben jullie een idee.
Vraag: mat mag dit kosten inkoop juwelier.

Afbeelding
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
radiorobbie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 356
Lid geworden op: maandag 06-07-2009, 12:29
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Olst
Contacteer:

Bericht door radiorobbie »

Hoi Willem,

Ik doe heel regelmatig oorijzers, maar hier zitten ook wel aardig wat uren in en hij moet ook weer op de kap geklonken worden (wel koperen klinknageltjes gebruiken).

Ergens ? 250,= ?

Groet Rob.
Homo sapiens non urinat in ventum
Gebruikersavatar
JWK
Actief lid
Actief lid
Berichten: 211
Lid geworden op: maandag 26-07-2010, 16:12
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Burgum
Contacteer:

Bericht door JWK »

Hoi Willem,

Ik sluit me bij Rob aan.

?250,- is een mooie prijs.

groet,

Marco
"Leer uit de fouten van anderen, je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken"
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Dank jullie vor deze antwoorden, ik zat veel te. laag merk ik wel, Ik had zo'n 125 in gedachten.
@Marco, bedoel jij dan inkoop juwelier of winkelverkoop?
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Je mag rustig 10 euro per soldering vragen en dan nog wat extra voor het klinken, ik denk dat die 250,- een mooie prijs is.

Als je een beetje oorijzer hebt is die meestal van 18 kt en weegt soms wel 80 gram dus dan is het die reparatie wel waard.
Gebruikersavatar
JWK
Actief lid
Actief lid
Berichten: 211
Lid geworden op: maandag 26-07-2010, 16:12
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Burgum
Contacteer:

Bericht door JWK »

@willem als ik dit winkelverkoop moet berekenen zou ik zo doen:

solderen 20*15,- ? 300,-
klinken en afwerken ? 50,-

Samen dus ? 350,- winkelverkoop. Hierbij maak ik de kanttekening dat onze prijzen lager liggen dan gemiddeld.

(Geen full time goudsmid, juist in deze tijd gaan voor de reparaties en de klantenbinding die dit oplevert.)
"Leer uit de fouten van anderen, je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken"
Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 456
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door Briolet »

Aspasia schreef:Als je een beetje oorijzer hebt is die meestal van 18 kt en weegt soms wel 80 gram dus dan is het die reparatie wel waard.
Zeg maar gerust: minimaal 18 kt. Meestal is het 3e gehalte goud (liggende leeuw), maar soms is het ook 2e gehalte (Staande leeuw). Ik neem aan dat dit is omdat deze legeringen beter dun uit te hameren zijn. De zijstukjes, zoals op de foto, heb ik nooit anders als 4e gehalte (=14 kt) gezien. En het is altijd interesant om te zien hoe ze tussen al die frutsels nog een eikenblaadje als keur hebben weten te slaan.

Op de foto van Willem heb ik het keur echter niet weten terug te vinden, ondanks de goede foto kwaliteit.
Plaats reactie