Uitgebreide uitleg foto's op het forum zetten

Algemene zaken rondom dit forum
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zilvermaan
Beheerder
Beheerder
Berichten: 957
Lid geworden op: zondag 17-09-2006, 13:02
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Tilburg
Contacteer:

Uitgebreide uitleg foto's op het forum zetten

Bericht door Zilvermaan »

Met het nieuwe forum is het nu ook mogelijk om bijlagen (foto's, maar o.a. ook PDF's) rechtstreeks naar het forum te uploaden en in berichten weer te geven.
Dit wijst zich eigenlijk vanzelf: Onder de Verstuur-knop van een bericht zie je de tab Bijlagen, en daaronder vind je een knop Bestanden toevoegen, je selecteert het bestand en klikt op Plaats inline (eventueel type je eerst nog een omschrijving voor de afbeelding)
Schermafdruk 2015-10-23 14.35.52.png



Plaatje vanaf internet
Heb je ergens anders op het internet een plaatje gevonden dat je in je bericht wilt laten zien, volg dan deze stappen.

1. Zoek het plaatje dat je wilt gebruiken op in de browser.

2. Klik met je rechtermuisknop op het plaatje en vraag de eigenschappen op van het plaatje. Afhankelijk van de browser die je gebruikt zie dat er ongeveer zo uit.
Afbeelding

3. Kopieer de URL (begint met http.......) uit dit scherm, sluit daarna het scherm.

4. Plak de gekopieerde URL in je bericht (via rechtermuisknop-plakken of via de toetsencombinatie CTRL-V).

5. Selecteer de geplakte tekst in je bericht en klik op de knop "Img". Nu komen voor en achter de tekst de volgende img-codes te staan:

Code: Selecteer alles

[img]http://www.ganoksin.com/clipart/ganoksin-project.jpeg[/img]
6. Als je het voorbeeld van je bericht bekijkt, zou het plaatje zichtbaar moeten zijn.
Afbeelding[/url]
Gebruikersavatar
Zilvermaan
Beheerder
Beheerder
Berichten: 957
Lid geworden op: zondag 17-09-2006, 13:02
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Tilburg
Contacteer:

Re: Uitgebreide uitleg foto's op het forum zetten

Bericht door Zilvermaan »

Met het nieuwe forum is het naast bovenstaande, nu ook mogelijk om bijlagen (foto's, maar o.a. ook PDF's) naar het forum te uploaden en in berichten weer te geven.

Dit wijst zich eigenlijk vanzelf: Onder de Verstuur-knop van een bericht zie je de tab Bijlagen, en daaronder vind je een knop Bestanden toevoegen,.......
Gebruikersavatar
Joosje
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 23-03-2017, 19:00
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Arnhem

Re: Uitgebreide uitleg foto's op het forum zetten

Bericht door Joosje »

Hoe ik ze erop krijg begrijp ik. Alleen, bij veel onderwerpen zie ik de foto' s niet staan....dan staat er een plaatje van photobucket of een kruisje? Ik zou zo graag een paar foto's willen zien van werkstukken :((

Kan het eraan liggen dat ik op mijn iPad werk?

Josephine
Geef nooit op en zie van alles de lol in b:D
Gebruikersavatar
Zilvermaan
Beheerder
Beheerder
Berichten: 957
Lid geworden op: zondag 17-09-2006, 13:02
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Tilburg
Contacteer:

Re: Uitgebreide uitleg foto's op het forum zetten

Bericht door Zilvermaan »

Bij wat oudere berichten komt het vaak voor dat de foto's niet meer op photobucket of andere sites staan, doordat de eigenaar ze verwijderd heeft of doordat photobucket zelf hun site opschoont. Deze foto's kunnen dan hier ook niet meer worden getoond, omdat er in het forum alleen een link staat. Dat veroorzaakt dan de rode kruisjes. Helaas kunnen we daar vanuit het forum dus niks aan doen, en als forumgebruiker ligt ook niet aan je iPad of iets dergelijks.

Als je zeker wilt zijn dat foto's die jij post ook op lange termijn zichtbaar blijven, dan kun je deze het beste binnen het forum uploaden als bijlage van je bericht. Dan zijn we niet afhankelijk van andere sites waar die foto's staan.
Gebruikersavatar
Joosje
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 23-03-2017, 19:00
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Arnhem

Re: Uitgebreide uitleg foto's op het forum zetten

Bericht door Joosje »

Dank je wel voor de reactie!

Ik upload mijn foto's via de iPad.

Groet.
Geef nooit op en zie van alles de lol in b:D
Gebruikersavatar
Zilvermaan
Beheerder
Beheerder
Berichten: 957
Lid geworden op: zondag 17-09-2006, 13:02
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Tilburg
Contacteer:

Re: Uitgebreide uitleg foto's op het forum zetten

Bericht door Zilvermaan »

Ik kreeg vandaag een mail van photobucket dat foto's die bij hen staan niet meer extern (zoals hier op dit forum) zichtbaar zijn, tenzij de eigenaar van de foto's zijn account upgrade naar een (betaald) plus plan.

Foto's zijn wel zichtbaar voor de eigenaar zelf binnen photobucket en kunnen er dus wel nog vanaf gehaald worden om ergens anders te hosten.

Het is nu dus zeker aan te raden om je foto's voortaan gewoon hier in het forum te uploaden. Eventueel kun je oude topics ook herstellen.
Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 454
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Foto's plaatsen

Bericht door Briolet »

Ik wilde onderstaand bericht plaatsen in het topic "foto's plaatsen op dit forum", maar ik merkte dat je daar geen bijlagen mag toevoegen. Dus dan maar zo.

Ik zie vaak bij klanten dat ze een foto van een ring sturen ter beoordeling, maar de hele woonkamer staat ook nog op die foto. Oftewel: die ring is zo klein dat hij nog niet te beoordelen is. Om dit te voorkomen twee tips:

1) Maak de foto eerst kleiner door alleen het deel waar het om gaat te selecteren en de rest van de foto weg te gooien. Iets meer werk, maar de kijkers naar die foto zullen dit waarderen.

2) Als het onderdeel wat je wilt laten zien erg klein is, lukt het vaak een goede foto te maken door een goede 10x loep voor de lens te houden. Zelf zet ik hem even met een elastiekje vast. (zie foto)
Het moet wel een goede loep zijn, want veel van die goedkope voorzetlensjes voor een camera geven een heel sterke kleurschifting.
Smartphone_met_loep.jpg
Smartphone_met_loep.jpg (96.07 KiB) 11347 keer bekeken
Op die manier krijg ik zelfs een laserinscriptie op de rondist van een briljant leesbaar. Zo zijn de cijfers zelfs beter leesbaar dan dit rechtstreeks met een sterkere 20x loep te bekijken.
Laserinscriptie.jpg
(Aan de redactie: misschien deze post toch achter het oude stuk plakken over het plaatsen van een foto op dit forum?)
Gebruikersavatar
Zilvermaan
Beheerder
Beheerder
Berichten: 957
Lid geworden op: zondag 17-09-2006, 13:02
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Tilburg
Contacteer:

Re: Uitgebreide uitleg foto's op het forum zetten

Bericht door Zilvermaan »

Samengevoegd zoals voorgesteld b;)
Plaats reactie