iS ER EEN NAAM VOOR DEZE STEEN

Alles over de eigenschappen en verwerkingsmogelijkheden van (edel)stenen en parels
Plaats reactie
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

iS ER EEN NAAM VOOR DEZE STEEN

Bericht door Herman »

Ik heb een hanger en een ring gemaakt van een steen , kan iemand mij vertellen hoe de naam is van deze steen .
download/file.php?mode=view&id=2737
download/file.php?mode=view&id=2737


Bij voorbaat dank . herman
Bijlagen
RING cor 1 kl.jpg
IMG_3829 kl.jpg
IMG_3829 kl.jpg (33.21 KiB) 4939 keer bekeken
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: iS ER EEN NAAN VOOR DEZE STEEN

Bericht door @tjuh »

best lastig te zien zo, maar is het geen jaspis/jasper?
POE
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 26
Lid geworden op: dinsdag 27-07-2010, 18:12
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Re: iS ER EEN NAAM VOOR DEZE STEEN

Bericht door POE »

Bumblebee jasper?
Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 456
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Re: iS ER EEN NAAM VOOR DEZE STEEN

Bericht door Briolet »

Als je op "Bumblebee Jaspis" of "eclipssteen" zoekt, vind je in vergelijkbare stenen als in de hanger.
Internet schreef: Wat is Bumblebee Jaspis ?

Bumblebee Jaspis (Hommel jaspis) is een steen die bestaat uit zwavel, orpiment, kwarts, zwarte agaat of zwarte jaspis. De naam doet vermoeden dat er altijd aanwezigheid is van jaspis maar dat is dus niet altijd het geval. Orpiment is een mild giftige stof, het is dan ook raadzaam om na het vasthouden van de steen de handen te wassen. Deze bumbleebee jaspis is afkomstig uit Indonesië en wordt ook wel eclipssteen genoemd.
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

Re: iS ER EEN NAAM VOOR DEZE STEEN

Bericht door Herman »

Heren bedankt voor het mee denken , het is geen Bumblebee Jaspis , maar men noemt het Freisen Jaspis en en het wordt gevonden meer
specifiek in Eckerweiler Dl . in de buurt dus van Idar Oberstein .
STEEN UIt DUITSL.JPG
Dat het geen Bumblebee Jaspis was wist al bij de aankoop van deze steen , dat zal zo'n 10 jaar geleden zijn geweest op een Mineralen beurs waar wij waren .
Ik zag daar een brok steen met fel gele kleuren die naar mijn idee vele mogelijk heden in zich had , ik stelde mijn vrouw voor deze steen
te kopen om voor haar iets te maken ; waarop mijn vrouw zei , voor mij hoef je hem niet te kopen ik hou niet van geel .
Op dat moment besef je pas dat ook al ben je 50 jaar getrouwd dat je dan nog steeds iets bij leert .
Later kocht mijn vrouw de steen waarom het hier gaat en toen we bij het verlaten van
de beurs nog even langs de man met de Bumblebee Jaspis liepen en hij mij hoop vol aankeek moest ik hem teleurstellen ; mijn vrouw liet zien wat zij
gekocht had waarop de man zei , oke mevrouw ook een mooie steen maar GEEN echte Bumblebee , och het scheelde mij meer dan 100 euro van mijn zakgeld .
Groeten herman
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
Plaats reactie