Ervaringen met de opleidingen?

Informatie en tips over waar je welke kennis en ervaring op kunt doen, beoordelingen van boeken en tijdschriften en links naar andere websites die interessant zijn voor leden van dit forum
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Ervaringen met de opleidingen?

Bericht door @tjuh »

Is het geen mogelijkheid (in de buurt) dat je bij een goudsmid aanklopt en vraagt of ze je specifieke dingen willen leren (tegen vergoeding). dus jij maakt een lijstje wat je wilt leren (of waar je tegenaan loopt) en dat je dan in een privesessie daar alles over leert?
Als dat kan is dat een mooie aanvulling op het zelf leren via youtube ed. Want ja je leert het alleen maar goed door er tijd in te stoppen en hoe meer je jezelf kan aanleren hoe meer financiele ruimte er is om missers te begaan...

Voor Covid in het land was had ik met enige onregelmatigheid the(e)orie"" middagjes waarin cursisten en oud cursisten mij alles konden vragen over materialen, gereedschappen, ontwerpen etc. Erg laagdrempelig en leerzaam voor iedereen.
Gebruikersavatar
Kom net kijken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: dinsdag 12-02-2019, 12:04
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Zwolle

Re: Ervaringen met de opleidingen?

Bericht door Kom net kijken »

Soort van privéles... tja, misschien. Ik weet alleen niet goed hoe ik die mensen kan vinden. En ik heb echt theorie-uitleg nodig. Als ik de theorie erachter begrijp, heb ik beter zicht op wat ik doe en waarom iets goed of fout gaat.

Vrijdag heb ik een afspraak in Zeist. Ze hebben een wachtlijst, net als de rest. Maar kijken kan geen kwaad. En de rest is nog met vakantie.

Laat ik ook maar gaan googlen op privéles edelsmeden rond Zwolle.

Dank je voor die tip! Had ik niet bedacht!
:thx:
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen met de opleidingen?

Bericht door Herman »

Hay , kom net kijken .
Inderdaad wat Cees zegt gewoon beginnen en je hoofd stoten , dat doet leren .
Maar zo af en toe een kleine tip om je problemen te verlichten , dat mag altijd .
Vandaar een klein collage gemaakt om je te helpen bij het gebruik van een kleine vlam , ofwel een tekort aan warmte .
download/file.php?mode=view&id=3072

succes
Gr herman
Bijlagen
bouw een muurtje  kl-1.jpg
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
Gebruikersavatar
Kom net kijken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: dinsdag 12-02-2019, 12:04
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Zwolle

Re: Ervaringen met de opleidingen?

Bericht door Kom net kijken »

Dank je wel, Herman, waardeer ik enorm! De truc met het dakje kende ik nog niet. Dan gaat de zaag nog even in één blok.
:thx: :thx: :thx:

Ik mag zo weer naar mijn eigen cursusje. Hopelijk krijg ik mijn hartjesklaver (bijna) af. De ringetjes moeten nog gesoldeerd, de stenen gezet en de datum gegraveerd. :thumbsup: Ze willen dat ik het graveren aan hun uitbesteed... :schaam: met het oog op uitschieters misschien wel verstandig. Oefen ik wel op een ander stuk. :tandpasta:
Gebruikersavatar
Kom net kijken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: dinsdag 12-02-2019, 12:04
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Zwolle

Re: Ervaringen met de opleidingen?

Bericht door Kom net kijken »

Nog bedankt voor het opperen van die soort privécursus! Ik heb het balletje opgegooid bij de juf, gewoon open kaart gespeeld en zij vertelde me dat ze er ook over denken een tweejarige basiscursus te gaan geven, maar dat ze daar nog niet zo ver in zijn. Ze denken die ook in februari aan te kunnen bieden, dat is wanneer ik waarschijnlijk ook in Zeist kan starten en ze gaf me de tip om te vragen op welk niveau ik dan eindig. Als ik net zover eindig als hier, heb ik er niet zoveel meer aan. Ik ga maar eens een lijstje opstellen met vragen om af te vuren, vrijdag. Mochten jullie nog aandachtspunten weten, houd ik me aanbevolen!!! 8) :thx:
Plaats reactie