Graveren.

Technieken om vormen in het metaal te brengen zoals hameren, buigen, walsen, drijven, ciseleren, graveren....
Plaats reactie
gerrypardoel
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 148
Lid geworden op: dinsdag 20-11-2018, 9:21
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Graveren.

Bericht door gerrypardoel »

Beste leden van het forum,

Ik weet dat graveren in zilver heel moeilijk is. Ik wil eigenlijk alleen rechte lijnen kunnen graveren zoals op de foto. Heel veel oefenen waarschijnlijk maar welke dikte graveergereedschap heb ik nodig? Ik kan me geen machine veroorloven; haha.
Hartelijke groeten,
Gerry
Bijlagen
EDC446E0-3FE7-4468-8747-6054ACF051C7.png
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 414
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Graveren.

Bericht door Sinterklaas »

Je kan ook een ponsje maken en dan de rechte lijnen er in hameren. Dan is het altijd recht. En misschien zijn er wel rechte ponsjes te koop. Bij herens verkopen ze ponzenstaal. Als je dat in een V vorm slijpt, en dan kan de punt ook iets bol/rond zijn ipv scherp, dan heb je denk ik iets waar je net als het plaatje rechte lijnen mee kan maken.
gerrypardoel
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 148
Lid geworden op: dinsdag 20-11-2018, 9:21
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Re: Graveren.

Bericht door gerrypardoel »

Dank Sinterklaas; ik ben inmiddels bij Daniel Houwer geweest: erg leuk. Ik heb zijn werk bewonderd. En hij heeft voor mij stekertjes gemaakt en nu probeer ik het door veel te oefenen. Daniel heeft voor gedaan hoe het moet uiteraard. Het was erg leuk om hem te ontmoeten en les van hem te krijgen; heel gezellig.
Mocht het helemaal niet lukken kan ik jouw idee ook proberen. Zo wie zo kan dat natuurlijk.
Dank voor je antwoord.
Hartelijke groeten,
Gerry
Studioklippert
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 21-11-2018, 13:21
Ervaring: Professioneel sieraadontwerper
Woonplaats: Vierlingsbeek
Contacteer:

Re: Graveren.

Bericht door Studioklippert »

kan ik een vingerafdruk frezen met een cilinderfrees?
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 414
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Graveren.

Bericht door Sinterklaas »

Studioklippert schreef: vrijdag 04-08-2023, 13:05 kan ik een vingerafdruk frezen met een cilinderfrees?
Ik weet niet of jij dat kan 8)

Maar even zonder dollen. Je kan denk ik beter een gediamanteerde bolfrees pakken. Die happen niet en schieten niet per ongeluk over je werkstuk.

Je kan het ook ergens later laseren. Dat ziet er naar mijn mening mooi uit.
Plaats reactie