Schakels maken

Alles over het ontwerpen van werkstukken
Plaats reactie
Gios
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 28-06-2023, 12:30
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Schakels maken

Bericht door Gios »

Ik heb 2mm dik vierkant zilverdraad waar ik schakels van wil maken, alleen bij het buigen vervormd het ,wat doe ik fout
Vrgr Charles
Gebruikersavatar
Ellyken
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 123
Lid geworden op: zaterdag 09-11-2019, 23:01
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Zaandijk

Re: Schakels maken

Bericht door Ellyken »

Heb je het wel goed uitgegloeid ???
Misschien overbodige vraag :bloos:
Gios
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 28-06-2023, 12:30
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Re: Schakels maken

Bericht door Gios »

Ja ,meerdere keren ,ik begrijp er echt niets van.
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Schakels maken

Bericht door Sinterklaas »

Kan je uitleggen wat er gebeurd? Of kan je een foto plaatsen?

Gaan de zijkanten aan de binnen kant van de ronding bollen?
Gios
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 28-06-2023, 12:30
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Re: Schakels maken

Bericht door Gios »

Hij gaat inderdaad in de binnenkant van de ronding bollen.
Gios
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 28-06-2023, 12:30
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Re: Schakels maken

Bericht door Gios »

Ik wil even. ook nog wel een foto sturen!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6095
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Schakels maken

Bericht door Erika »

alshet niet lukt met de foto kun je mij eventueel even privebericht sturen
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Schakels maken

Bericht door Sinterklaas »

Het bollen is logisch. De binnenbocht is kleiner dan de buitenbocht. En dus word bij de binnenbocht het materiaal naar de zijkant gedrukt. Misschien dat plat meppen helpt anders vlak vijlen.
Gios
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 28-06-2023, 12:30
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Re: Schakels maken

Bericht door Gios »

Dank je wel !!!
Plaats reactie