gaatjes boren edelstenen
-
- Nieuw lid
- Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
gaatjes boren edelstenen
Ik wil graag gaatjes boren in edelstenen en daar een bedeltje van maken. Ik heb al wat rondgevraagd en gebeld, maar ik ben er nog niet uit gekomen. Welke benodigdheden heb ik hiervoor nodig om dit op de goede manier uit te voeren?
-
- Actief lid
- Ervaring: Overig
Re: gaatjes boren edelstenen
Gediamanteerde boortjes en/of freesjes heb je nodig. En water om alles te koelen en om het stof van de edelstenen op tegen te gaan. Goed zorgen dat de steen nat blijft. Het droge losse stof van edelstenen is niet gezond voor je.
Maar als je af en toe je steen in het water dompelt tijdens het werken dan krijg je geen stof. Maar mengt het zich gelijk met het water.
Rustig boren en frezen. En niet te hard drukken. En accepteren dat er af en toe wat mis gaat en er een steen breekt.
Je kan gewoon met de hand de stenen vast houden en je hangmotor gebruiken. Je hebt geen speciale apparaten nodig. Bakje water bij de hand en je hebt alles.
Maar als je af en toe je steen in het water dompelt tijdens het werken dan krijg je geen stof. Maar mengt het zich gelijk met het water.
Rustig boren en frezen. En niet te hard drukken. En accepteren dat er af en toe wat mis gaat en er een steen breekt.
Je kan gewoon met de hand de stenen vast houden en je hangmotor gebruiken. Je hebt geen speciale apparaten nodig. Bakje water bij de hand en je hebt alles.