Hay Teun , je vraag was hoe kan ik een wrijfstaal polijsten , schijnbaar heb je geen probleem met het maken van een model .
Het polijsten van materialen zoals ijzer en staal dat zou je volgens naar wat ik geleerd heb uit moeten voeren in kleine stapjes , waarvan het resultaat na iedere stap 100 % moet zijn om achteraf geen fouten te zien zitten .
In het hoofd stuk NABEWERKEN heb ik recentelijk een melding gedaan over het gebruik van Micro Mesh schuur en polijts materiaal verkrijgbaar in oplopende fijnheid tot 12000 Mesh .( 2 micron )
het verschil tussen zilver en ijzer is de hardheid , zilver is relatief zacht en kun je gemakkelijk met een polijs schijfje met vet het oneffen oppervlak glad wrijven , met ijzer kan dat ook maar dan moet je van
een andere aanpak uitgaan en die heb je niet .
Draad trekken dat heeft joep reeds verteld ,ik kan daar aan toevoegen dat ik draad trek met de hand vanaf 2 mm en ik gebruik daarbij een smeer midden om de weerstand die je ondervind bij het trekken te verminderen .
Ik voeg hierbij een foto van het eenvoudige hulpmiddel welke bestaat uit een buisje waarin 2 houten propjes zitten waartussen een stukje kaars vet zit . De houder bevat 2 kleine gaatjes ter hoogte van het kaars vet en daar steek ik dan de tetrekken draad door en dan door het trek gat . Bij het trekken sleept de draad altijd wat kaarsvet mee en zorgt dan bij het trekgat voor wat smering , je merkt aan de draad dat deze glad aan voelt en je hebt minder kracht nodig .
Gr herman