Goedenavond,
Ik ben nog beginnend (2 keer een cursus gedaan) en ik ben op dit moment mijn eigen werkplekje aan het maken in huis. Ik wil graag zelf zilver en goud omsmelten om er draad van te maken, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit thuis moet inrichten. Hoe hebben jullie dit gedaan? En wat voor spullen gebruiken jullie hier voor?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groeten,
Roos
Omsmelten
-
- Nieuw lid
- Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
-
- Actief lid
- Ervaring: Overig
Re: Omsmelten
Om te smelten heb je naast je gietkroesje en het handvat ook iets nodig om het in uit te gieten. Gietloop etc.
Je brander moet voldoende warmte kunnen leveren voor de hoeveelheid die je wil smelten.
Je kan kijken of je bij de bouwmarkt wat cellenbeton blokken/stenen kan kopen. Daar kan je je smelt plek van maken de bodem en een achtermuurtje. Je kan het gewoon neerleggen. Hoef je niet te gaan metselen hoor.
Het cellenbeton zal zorgen dat je je tafel niet verbrand door de hitte. Het dient als isolatie.
Verder nog een bak met water om af te lessen.
En zorg aub ook voor een goede afzuiging.
Je brander moet voldoende warmte kunnen leveren voor de hoeveelheid die je wil smelten.
Je kan kijken of je bij de bouwmarkt wat cellenbeton blokken/stenen kan kopen. Daar kan je je smelt plek van maken de bodem en een achtermuurtje. Je kan het gewoon neerleggen. Hoef je niet te gaan metselen hoor.
Het cellenbeton zal zorgen dat je je tafel niet verbrand door de hitte. Het dient als isolatie.
Verder nog een bak met water om af te lessen.
En zorg aub ook voor een goede afzuiging.
-
- Nieuw lid
- Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Re: Omsmelten
Bedankt voor je reactie!