Miniatuur vleugel (piano)

Verzameling van SVS-jes waarin stap voor stap wordt getoond hoe een werkstuk of techniek wordt uitgevoerd
Daphneh
Nieuw lid
Nieuw lid
Ervaring: Leerling vakopleiding

Re: Miniatuur vleugel (piano)

Bericht door Daphneh »

Sinterklaas schreef: dinsdag 07-05-2024, 21:40 Het einde is in zicht. En ik denk dat het resultaat er mag zijn.
Inderdaad.. eindelijk. Was een werk niet normaal, ook met veel tegenslagen 😂 maar bijna klaar..
dank je wel!
Bijlagen
56B0D3D6-D37A-4A20-A81D-A7FC7B34E832.jpeg
Erika
Moderator
Moderator
Ervaring: Professioneel goudsmid
Contacteer:

Bericht door Erika »

Je bent er bijna en het ziet er super uit
En ja tegenslagen horen erbij , helaas , Maar je leert het meeste van tegenslagen en foutjes !
Ik vind dat je geslaagd bent

Dit telt toch niet als cijfer, die miniaturen ?
Althans 2021 was mijn stagair nog onderweg om net op tijd voor deadline in te leveren maar werd onderweg gebeld dat ie geslaagd was

Blijf ik nog steeds iets van vinden maar ok
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door Herman »

Er komt een moment dat het klaar is , helemaal klaar , het is af , het is helemaal gelukt zoals ik had gedacht ; op dat moment ervaar je een gevoel van euforie dat je altijd bij zal blijven .
Gefeliciteerd .
Gr herman
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
Daphneh
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Daphneh »

Erika schreef: zaterdag 11-05-2024, 14:34 Je bent er bijna en het ziet er super uit
En ja tegenslagen horen erbij , helaas , Maar je leert het meeste van tegenslagen en foutjes !
Ik vind dat je geslaagd bent

Dit telt toch niet als cijfer, die miniaturen ?
Althans 2021 was mijn stagair nog onderweg om net op tijd voor deadline in te leveren maar werd onderweg gebeld dat ie geslaagd was

Blijf ik nog steeds iets van vinden maar ok
Dank je wel! :)
Dat is wel bijzonder inderdaad.

Wij zijn het eerste jaar die de miniaturen krijgen als officieel examen.. vind het eigelijk ook geen gepast examen, meer zilversmeden.
Herman schreef: zaterdag 11-05-2024, 15:02 Er komt een moment dat het klaar is , helemaal klaar , het is af , het is helemaal gelukt zoals ik had gedacht ; op dat moment ervaar je een gevoel van euforie dat je altijd bij zal blijven .
Gefeliciteerd .
Gr herman
Inderdaad. Heel blij dat het af is, maar helemaal tevreden zijn vind ik toch wat lastig. Blijft altijd dingetjes zien hier en daar..

Hier is dan eindelijk het eindresultaat. Morgen inleveren op school, spannend..
Bijlagen
85E5E70C-5774-420B-980B-D73138B63640.jpeg
484D7B0F-89E6-4430-AA5C-48C04EACEC97.jpeg
Karin13
Actief lid
Actief lid
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door Karin13 »

Heel mooi!
Ik doe het je niet na. :LOLtear:
Erika
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik snap waar je vandaan komt met zilversmeden, maar toch is zilversmeden veelal werken van uitslag en deze intrekken , dus daarin is het weer niet

En je had de piano natuurlijk nog kleiner kunnen maken....... maar geloof me dit is al uitdagend genoeg
Wel fijn dathet voor examen is, want dat voelt het achteraf niet zo gigantisch nutteloos project, los van het leerproces

TEvreden zijn en leren loslaten , ja ik doe dat ook nog steeds leren

Hoe is het gegaan ,heb je een cijfer/commentaar gehad ?
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Daphneh
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Daphneh »

Erika schreef: dinsdag 14-05-2024, 13:26 Ik snap waar je vandaan komt met zilversmeden, maar toch is zilversmeden veelal werken van uitslag en deze intrekken , dus daarin is het weer niet

En je had de piano natuurlijk nog kleiner kunnen maken....... maar geloof me dit is al uitdagend genoeg
Wel fijn dathet voor examen is, want dat voelt het achteraf niet zo gigantisch nutteloos project, los van het leerproces

TEvreden zijn en leren loslaten , ja ik doe dat ook nog steeds leren

Hoe is het gegaan ,heb je een cijfer/commentaar gehad ?

Dat is zo inderdaad. Alleen heb ik tijdens stage en school sieraden leren maken en dan is zoiets toch wel heel wat anders ineens.

Nog kleiner had gekund maar ook dat was erg moeilijk geweest met nog kleinere onderdelen, ze zijn nu al zo klein hahah

Tevreden zijn is ook wel heel lastig hahah🙈 voor je gevoel kan het dan altijd beter en zijn er nog dingetjes hier en daar. Maar probeer dat nu wel los te laten. Hij is maandag ook ingeleverd

Ik weet nog niet wanneer ik de beoordeling krijg, ik moet alleen volgende week woensdag naar school voor een presentatie en gesprek
Daphneh
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Daphneh »

Karin13 schreef: maandag 13-05-2024, 15:47 Heel mooi!
Ik doe het je niet na. :LOLtear:

Dank je wel 😊
joep
Actief lid
Actief lid
Ervaring: Professioneel sieraadontwerper

Bericht door joep »

Succes
Slagen is geen vraag.
Komt helemaal goed.
Daphneh
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Daphneh »

joep schreef: woensdag 15-05-2024, 20:23 Succes
Slagen is geen vraag.
Komt helemaal goed.
Lief, dank je wel! :)
Erika
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erika »

Spannend ......en ja wacht maar straks werk je heel klein , ik zet met regelmaat van die 0.9 en 1 mm diemantjs ,op vakschool vond 3 mm al minim

dus je groeit in de kleineheid !!

En echt als ze je laten zakken hierop bericht me dan maar, want dan heb ik nog wel een mening en een vraagje over diut deel , ook vanuit mij als stage bedroijf
Hadstagair veel meer kunnen lerenwaar ie in het vak baat bij zou hebben gehad , miniatuur is natuurlijk heel leuk, Maar moet je wel beoordeeld worden toch !
Zeker omdat wij ook tijd en geld spenderen aan die stukken ....
Maar ik verwacht gewoon geslaagdhoor
Daphneh
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Daphneh »

Erika schreef: vrijdag 17-05-2024, 17:45 Spannend ......en ja wacht maar straks werk je heel klein , ik zet met regelmaat van die 0.9 en 1 mm diemantjs ,op vakschool vond 3 mm al minim

dus je groeit in de kleineheid !!

En echt als ze je laten zakken hierop bericht me dan maar, want dan heb ik nog wel een mening en een vraagje over diut deel , ook vanuit mij als stage bedroijf
Hadstagair veel meer kunnen lerenwaar ie in het vak baat bij zou hebben gehad , miniatuur is natuurlijk heel leuk, Maar moet je wel beoordeeld worden toch !
Zeker omdat wij ook tijd en geld spenderen aan die stukken ....
Maar ik verwacht gewoon geslaagdhoor

Zal ik doen als ik zou zakken of een herkansing heb. Het is ook zoo gigantisch chaotisch gegaan, net week presentatiedag een week verplaatst omdat het examenbureau nog niet alles compleet had en moeten nu nog meer papieren inleveren.. terwijl ik maandag helemaal naar school ben gegaan (dat is mijn weekend ik werk ook op zaterdagen) om alles in te leveren.

En ik heb idd zo’n 1000 uitgegeven en mijn stagevergoeding hebben ze stopgezet omdat ik er zo lang mee bezig moest zijn..
Erika
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ja de vakschool en organiseren ...
Maar heb je nu wel een cijfer gekregen?
Beem aan dat je geslaagd betn ?
Daphneh
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Daphneh »

Erika schreef: woensdag 05-06-2024, 12:28 Ja de vakschool en organiseren ...
Maar heb je nu wel een cijfer gekregen?
Beem aan dat je geslaagd betn ?

Hahaha inderdaad. Ik ben nog aan het wachten op een cijfer..
Plaats reactie