Goedemiddag,
Ben net nieuw hier dus wellicht is mijn vraag al eens langs gekomen. Ik ben bezig met het maken van een goud legering. Nou vroeg ik me af als ik het goud zoveel mogelijk wil laten schitteren wat kan er dan het beste bijdoen en maakt 18 of 14k dan uit. Dus enkel goud met koper en welke verhouding dan of ook zilver of iets anders erbij.
alvast dank voor het meedenken,
mvg, Karnik
Goud zoveel mogelijk laten schijnen
-
- Nieuw lid
- Ervaring: Amateur (geen cursist)
-
- Actief lid
- Ervaring: Overig
Re: Goud zoveel mogelijk laten schijnen
Alleen koper als bijzet zal de ring rood maken. Tegenwoordig zijn er ook kant en klare bijzet korrels te koop. Daar zit dus alles in om een bepaalde kleur te krijgen. Behalve het fijn goud. De bijzet bevat koper, zilver en vaak nog wat andere metalen om het beter te kunnen gieten of bewerken.
Welke kleur je ook kiest het afwerken zal bepalend zijn voor de uiteindelijke glans! Niet de legering.
Wit zal denk ik het helderste ogen. Maar Dat zal eigenlijk altijd nog nagerodineerd moeten worden wil je het echt spierwit krijgen.
Rood wit of geel kan je allemaal polijsten en laten glanzen maar door het verschil in kleur zal het er anders uitzien. Maar je kan ze allemaal hooglans krijgen.
Nogmaals wit is het lichtste van kleur en zal denk ik het meeste licht reflecteren en dus meer schijnen.
De volgorde van wat ik denk dat het meeste zal schijnen (reflecteren)
WIt
Geel
Rood
En dan zal een 14k meer kunnen schijnen dan 18k. Want 14k heeft meer bijzet. En daarmee kan je dus je legering witter en dus reflectiever krijgen.
Welke kleur je ook kiest het afwerken zal bepalend zijn voor de uiteindelijke glans! Niet de legering.
Wit zal denk ik het helderste ogen. Maar Dat zal eigenlijk altijd nog nagerodineerd moeten worden wil je het echt spierwit krijgen.
Rood wit of geel kan je allemaal polijsten en laten glanzen maar door het verschil in kleur zal het er anders uitzien. Maar je kan ze allemaal hooglans krijgen.
Nogmaals wit is het lichtste van kleur en zal denk ik het meeste licht reflecteren en dus meer schijnen.
De volgorde van wat ik denk dat het meeste zal schijnen (reflecteren)
WIt
Geel
Rood
En dan zal een 14k meer kunnen schijnen dan 18k. Want 14k heeft meer bijzet. En daarmee kan je dus je legering witter en dus reflectiever krijgen.