Polijsttrommel

Hier kun je al je vragen kwijt! De moderatoren verplaatsen de berichten naar een passend subforum.
Plaats reactie
Jiska
Nieuw lid
Nieuw lid
Ervaring: Leerling vakopleiding
Contacteer:

Polijsttrommel

Bericht door Jiska »

Hallo!
Ik heb sinds kort een polijsttrommel, de mini van hbm.
Deze heeft een inhoud van 1L.

Nu vraag ik mij af hoeveel polijstkogels ik moet aanschaffen en welke raden jullie mij aan?

Ook zie ik polijstvloeistof voorbij komen, maar kan dit ook met water in de trommel?

Ik verwacht de trommel niet dagelijks of wekelijks te gebruiken, hoe kan ik dit het beste doen? Na elk gebruik de kogels eruit halen en afdrogen of kan ik ze in te trommel laten zitten?

Groetjes Jiska
joep
Actief lid
Actief lid
Ervaring: Professioneel sieraadontwerper

Re: Polijsttrommel

Bericht door joep »

Bijzondere kenmerken:
Deze polijsttrommel wordt geleverd ZONDER de afgebeelde polijstkogels. Deze zijn enkel ter illustratie en optioneel verkrijgbaar in diverse varianten.
Nieuwe polijstkogels eerst ontvetten in ammoniak en vervolgens twee uur laten trommelen met speciale zeep
Polijstkogels die je polijst na gebruik altijd goed spoelen en laten drogen
De gemiddelde trommeltijd ligt om en nabij de vijf uur en is afhankelijk van het gewenste resultaat
Voor een optimale reiniging voeg je altijd polijstzeep toe

Omschrijving:
Schoonmaken van de kogels:
Bij nieuwe kogels, deze eerst ontvetten in ammoniak en circa 2 uur laten trommelen met toevoeging van polijstzeep, maar zonder artikelen.
Vloeistofniveau circa 1 cm boven de vulling, ook in draaistand. HIERNA GOED SPOELEN ONDER STROMEND WATER.

Trommelpolijsten:
De trommel voor de helft vullen met polijstkogels (of een assortiment) en aanvullen tot maximaal driekwart van de inhoud met artikelen.
Water toevoegen tot 1 cm boven de vulling, ook in draaistand. Polijstzeep toevoegen. Gemiddelde trommeltijd, afhankelijk van het gewenste resultaat, is circa 5 uur.
Na gebruik de kogels goed spoelen en onder water bewaren met toevoeging van polijstzeep.
Wanneer u de polijsttrommel langere tijd niet gebruikt is het aan te raden de kogels goed te spoelen en goed te drogen.
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Overig
Contacteer:

Bericht door @tjuh »

ik raad een mix aan vormen aan, en volgens mij kan het maar weinig korrels verdragen (250 gram tot max 0,5 kg) hoe zwaarder hoe slechter die draait.
mix van bolletjes, pinnetjes en satelieten
ga voor rvs mix dan hoeft het niet tussen de gebruiken schoongemaakt/gedroogd te worden.
Jiska
Nieuw lid
Nieuw lid
Ervaring: Leerling vakopleiding
Contacteer:

Bericht door Jiska »

Bedankt voor de tips!
Plaats reactie