Geen idee, maar ik denk dat het wel moet kunnen als de wals goed is.
Ik zag vandaag ook een aanbieding bij Herens voor een Durston wals:
https://herens.nl/Products/8769_durston-wals-hobby-80
Voor 379 euro. Er zijn ook extra losse rollen te koop voor octagoon en halfrond geloof ik.
Wals
-
- Actief lid
- Ervaring: Overig
-
- Nieuw lid
- Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Re: Wals
Wanneer je de gewenste breedte van de rollen selecteert moet je vooral kijken naar de dikte van de rollen. De losse Cavallin plaat- en draadwalsen kunnen zich qua rollendoorsnede meten met de Duitse Dinkel. Jammer dat de dikke Cavallins in gescheiden plaat- en draadwals komen, dit neemt veel ruimte in beslag.Edelsmedenringenrang schreef: zaterdag 21-09-2024, 21:54 Dankjewel! En qua de hardheid van het muntje kan het dus ook?
Vanuit engineeringsoogpunt is een enkele wals een simpel concept, en dus solide product. Iets wat je van de rammeldende torenwals van Durston niet kan zeggen. Bij Durston hebben ze het Dinkelconcept gekopieerd maar niet voordat ze één nul van de totale productiekosten hadden wegbezuinigd -) Gelukkig hebben de Engelsen ook enkelvoudige walsen met voldoende dikke rollen.
Bij de Dinkels met productiedatum van in of na de jaren '80 is die geharde laag circa 5 mm diep. Ik weet niet wat die dikte is op een Cavallin, noch op een Durston. Ik heb niks met HBM.