Geachte lezers,
Er is mij bekend dat men ooit lak als vulmiddel gebruikte bij het vervaardigen v holle zegelringen.
Ik wil nu twee zilveren bollen gebruiken als eindstukken bij een armband. Ik wil de bollen echter behoeden voor deukjes door ze te vullen met lak.
Tenzij …… er iemand onder jullie een ander atenatief heeft
Lak als vulmiddel
-
- Enthousiast lid
- Ervaring: Semiprofessioneel sieraadontwerper
Lak als vulmiddel
geduld is een schone zaak
-
- Actief lid
- Ervaring: Overig
Re: Lak als vulmiddel
De lak is te koop bij Bijou.
De lak is ook makkelijk er uit te halen. In tegenstelling tot 2 componenten lijm.
Je zou ook van een onedel metaal 2 binnen bollen kunnen maken. Waar de zilveren overheen passen. Dan hebben de zilveren dus een harde metalen kern. Een beetje het idee van zilgold.
De lak is ook makkelijk er uit te halen. In tegenstelling tot 2 componenten lijm.
Je zou ook van een onedel metaal 2 binnen bollen kunnen maken. Waar de zilveren overheen passen. Dan hebben de zilveren dus een harde metalen kern. Een beetje het idee van zilgold.
- Cees
- Zeer actief lid
- Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Re: Lak als vulmiddel
Als het inlakbollen zijn dan gebruik je daar schellak voor.
De lak op het draadje laten smelten en laten stollen. De inlakbol verwarmen en dan over het draadje schuiven, stabiel houden totdat de inlakbol afgekoeld is.
Verwijderen kan eenvoudig met aceton
De lak op het draadje laten smelten en laten stollen. De inlakbol verwarmen en dan over het draadje schuiven, stabiel houden totdat de inlakbol afgekoeld is.
Verwijderen kan eenvoudig met aceton
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)