Hoe zoek je beginnende edelsmeden

Weet jij een leuk evenement, een interessante beurs of organiseer je een meeting voor de leden van dit forum?
Plaats reactie
DeEdelsmid
Nieuw lid
Nieuw lid
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Hoe zoek je beginnende edelsmeden

Bericht door DeEdelsmid »

Hoi,

ik wil een broedplaats beginnen voor edelsmeden die klaar zijn met de opleiding, maar geen betaalbare ruimte kunnen vinden in Amsterdam. Maar hoe kom je terecht bij mensen die het kunnen gebruiken? Ik zal zeker proberen de vakopleidingen in Schoonhoven en Amsterdam aan te schrijven, maar weet er iemand nog een goede tip?
maurits
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: Hoe zoek je beginnende edelsmeden

Bericht door maurits »

Een edelsmid heeft weinig ruimte nodig. Thuiswerken is dus voor de hand liggend, zeker voor beginners in Amsterdam.

Als je startende edelsmeden wilt overhalen om samen te werken op een vaste locatie buiten hun woning kun je hen in het vooruitzicht stellen de noodzakelijke randapparatuur die niet in hun scholierengereedskist pasten. Zoals handwals, trekijzers en -bank, pekkogel, ultrasoon, stoomreinger. Dat soort dingen.

Voor het gebruik van de werkruimte kan je dan geld vragen. Waarmee het kringetje in principe rond is.
DeEdelsmid
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door DeEdelsmid »

ik bedoelde niet zozeer te vragen over hoe ik ze over moet halen, maar meer hoe ze te bereiken.
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Ervaring: Overig

Bericht door Sinterklaas »

Via de Vakschool is een goed idee.

Je kan ok op Instagram of zo proberen.
Plaats reactie