Polijstvloeistof

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Plaats reactie
yonymontes
Nieuw lid
Nieuw lid
Ervaring: Professioneel goudsmid
Contacteer:

Polijstvloeistof

Bericht door yonymontes »

Goedemorgen,

Een paar weken geleden heb ik een magnetische polijsttrommel gekocht, die ik nog niet heb gebruikt. Ik weet namelijk niet waar ik polijstvloeistof of poeder kan vinden om in de trommel te doen en om mijn producten te laten glanzen.
Welke gebruiken jullie en raden jullie aan, kunnen jullie mij helpen?

Bij voorbaat dank!
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Ervaring: Overig

Re: Polijstvloeistof

Bericht door Sinterklaas »

In het keukenkastje b:D Ik gebruik gewoon afwasmiddel (dreft oid) en kraanwater.

Bijvoorbeeld BijouModerne verkoopt speciale polijstvloeistof voor in je polijsttrommel om met water te mengen.

En alleen met water werkt het ook. Maar met afwasmiddel of de speciale vloeistof werkt het naar mijn idee beter.
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Overig
Contacteer:

Bericht door @tjuh »

ik gebruik deze:
https://www.bijoumoderne.nl/1-liter-pol ... 65201.html

erg tevreden over het resultaat, ik weet niet hoe groot jouw polijsttrommel is maar je hebt echt maar een heeeel klein beetje nodig, anders schuimt het je bak uit. en ook maar een paar cm water in je bak.
Ik maak dit in een halve liter flesje aan en dan kan ik 3-4x mijn bak verschonen. dus die literfles zal een erfstuk gaan worden :LOLtear:
Marja
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Bericht door Marja »

Ik gebruik elma rotol. Wat Eltuh zegt is ook mijn ervaring: je gebruikt maar heel weinig. Ik heb door een destijds foute bestelling nog drie onaangebroken flessen staan die ik nooit meer zal gebruiken omdat de aangebroken fles mij al zal overleven. Dus desgewenst 1 of meer ter overname. Marja
Plaats reactie