Hi!
Ik heb een hanger gemaakt van zilver, met verschillende “blaadjes” rondom het midden (zie foto), als bloemblaadjes aan een knop. Maar nu zijn een paar van die bloemblaadjes heel zacht en ik krijg ze niet uitgehard. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb alleen een keukenoven.
Alvast bedankt voor de tips en meedenken!
Werkstuk zilver uitharden
-
- Nieuw lid
- Ervaring: Amateur (geen cursist)
- Contacteer:
-
- Actief lid
- Ervaring: Overig
Re: Werkstuk zilver uitharden
Hameren maakt het harder maar dan heb je deuken.
De oven kan maar dan moet je weten welke temperatuur de legering die je hebt nodig heeft om te harden. Dat kan ik je niet zo zeggen. Dat verschilt per legering.
Je kan 90minuten op 300 graden proberen. En dan gewoon laten afkoelen. Niet aflessen.
De oven kan maar dan moet je weten welke temperatuur de legering die je hebt nodig heeft om te harden. Dat kan ik je niet zo zeggen. Dat verschilt per legering.
Je kan 90minuten op 300 graden proberen. En dan gewoon laten afkoelen. Niet aflessen.
- Briolet
- Actief lid
- Ervaring: Amateur (geen cursist)
Re: Werkstuk zilver uitharden
Uitharden in een keukenoven werkt alleen bij speciale zilverlegeringen, zoals argentium. Argentium blijft ook wit in de oven.
Voor een klassieke 925/- legering heb je een hogere temperatuur nodig. En het moet eigenlijk ook nog onder beschermend gas gebeuren als je niet wilt dat al het zilver oxideert.
Voor een klassieke 925/- legering heb je een hogere temperatuur nodig. En het moet eigenlijk ook nog onder beschermend gas gebeuren als je niet wilt dat al het zilver oxideert.