Zilver voorraad

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Plaats reactie
Zirx
Nieuw lid
Nieuw lid
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Zilver voorraad

Bericht door Zirx »

Hallo allemaal,

Ik ben nu enige tijd bezig met het leren van edelsmeden, en bestel vaak per project mijn zilver. Nu vraag ik mij af hoe andere mensen dit aanpakken. Hebben jullie een voorraad zilverdraad/plaat of bestellen jullie kleine hoeveelheden? Aangezien sommige projecten vrij snel klaar zijn bestel ik hierdoor relatief vaak opnieuw.
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Ervaring: Overig

Re: Zilver voorraad

Bericht door Sinterklaas »

Het hangt er een beetje vanaf wat je maakt. Maar als je een wals hebt kan je ook dik plaat bestellen en dat walsen naar de maat die je nodig hebt.
Voor draad idem, als je een trekbank hebt kan je alle maten maken. Bestel je het dikste draad dat je denkt nodig te hebben voor een willekeurig project.
Als je dan voor een volgend project dunner draad wil, trek je het dunner.

Restjes kun je omsmelten en opnieuw gebruiken. Moet je natuurlijk wel de spullen hebben om te smelten, walsen en draad te trekken.

Reken eens uit wat je aan verzendkosten betaald. En wat het zou kosten om 1 grote bestelling te plaatsen. Misschien zit daar voor zilver niet veel verschil in.
Voor elke keer verzenden kan je ook wat extra gram zilver kopen als je alles in 1 keer koopt.
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Ervaring: Overig
Contacteer:

Bericht door @tjuh »

je krijgt ook staffelkorting bij meer gewicht van 1 gehalte in 1x.
Marja
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Bericht door Marja »

Bij Herens in Schoonhoven telt alles wat je aan zilver koopt qua gewicht mee voor de staffelkorting dus ook draad en verschillende diktes plaat. Vaak hebben ze rond de zilverdag (pinksteren) aanbiedingen van platen en ook soms van restjes. Je kan samen met medecursisten zilverinkopen.
Plaats reactie