Geacht forum,
Ik weet helemaal niks van metalen en edelsmederij maar ik heb Een Woest Plan en dat heeft toevallig wel met metalen enzo te maken.
Het verhaal is als volgt:
Uit een erfenis heb ik twee medaillekasten vol medailles bekomen. Die medailles zijn in de jaren '50 - '60 van de vorige
eeuw "gewonnen" door de koeien (en ander fokvee) van mijn ouders. Voornamelijk eerste prijzen!
En ik heb werkelijk geen flauw idee wat voor legering die medailles zijn.
De emotionele waarde is nogal groot maar de ruimte die die kasten innemen ook...
Nu is het plan om al die medailles tesamen om te smelten en er een aantal identieke koe-achtige sculptuurtjes van te maken:
voor ieder kleinkind één. Daar zit een bepaalde symboliek in die mijn familieleden zeker zullen herkennen.
Maar, zoals gezegd, ik heb hier volstrekt geen verstand van.
Hebben jullie, deskundigen, hier een mening over? Is zoiets realiseerbaar?
Kennen jullie, of ben jezelf, iemand die dit kan of mij verder kan helpen? Ik hoor het graag!
met vriendelijke groeten
Hannes van de Bavinkel
~~~/\___Flevoland___/\~~~
Oude medailles laten omsmelten
-
- Nieuw lid
- Ervaring: Overig
-
- Actief lid
Re: Oude medailles laten omsmelten
Hoi Hannes,
waarschijnlijk is dit wel mogelijk. Maar hoe het uitpakt met gieten is maar afwachten. Soms gaan verschillende legeringen niet goed samen.
Ga je zelf de sculpturen maken of wil je dat ook uit besteden?
Als je het wil uitbesteden dan kan ik je misschien helpen.
waarschijnlijk is dit wel mogelijk. Maar hoe het uitpakt met gieten is maar afwachten. Soms gaan verschillende legeringen niet goed samen.
Ga je zelf de sculpturen maken of wil je dat ook uit besteden?
Als je het wil uitbesteden dan kan ik je misschien helpen.
-
- Nieuw lid
Re: Oude medailles laten omsmelten
Dag Sinterklaas,
Ja, die combinatie van verschillende metalen kon wel eens het probleem worden. Ik ga denk ik maar eens zoeken naar een gieterij. Die moeten er meer van weten zou je zo denken.
En jouw aanbod om te helpen met die sculptuur neem ik graag aan, te zijner tijd. Ik zelf zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen.
Dank tot nu toe.
Hannes
Ja, die combinatie van verschillende metalen kon wel eens het probleem worden. Ik ga denk ik maar eens zoeken naar een gieterij. Die moeten er meer van weten zou je zo denken.
En jouw aanbod om te helpen met die sculptuur neem ik graag aan, te zijner tijd. Ik zelf zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen.
Dank tot nu toe.
Hannes