Zilverplaat is niet te doorboren.

Verspanende technieken zoals boren, zagen en vijlen
Kristel
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 29-10-2019, 11:22
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Re: Zilverplaat is niet te doorboren.

Berichtdoor Kristel » vrijdag 08-11-2019, 17:35

Jazeker! Wat ik al schreef, het stuk zilver ernaast gaf totaal geen problemen. Meerdere gaatjes geboord met m'n hele irritante 0,5mm reserve boortjes (die ik dus echt als reserve heb omdat ze zo irritant zijn. waren hele goedkope) zonder iets te breken of andere problemen.
Het ene plekje waar ik boortjes op had gebroken zag er ook echt heel raar uit. Het andere plekje zag er verder oké uit. Daar zou best een stukje boor in hebben kunnen zitten maar ik kan dat niet duidelijk zien. Het blijft een beetje een raadsel.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 5837
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Zilverplaat is niet te doorboren.

Berichtdoor Erika » zaterdag 09-11-2019, 9:48

wat gebeurt er als je afkookt? Wordt je zilver roze, want dan weet je dat er ferro metaal in zit , en dus afgebroken boor, er hoeft niet veel te zitten, Maar dan krijgen je nieuwe boortjes van die reare puntjes

klinkt nu echt wel gewoon als afgebroken boortje moet ik zeggen
Kun je oplossen, letterlijk dan, zonder je zilver te beschadigen , of andere manieren kijk maar eens hier viewtopic.php?t=1387
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.

Advertentie

Terug naar “Boren, zagen en vijlen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten